elinorwulffspector

Alla inlägg under juli 2011

Av elinor wulff - 17 juli 2011 22:49

söndag igen, helgen är alltså slut. men lovet fortsätter ett litet tag till iallafall. somnade rätt sent inatt, men när jag väl somnade vaknade jag av att det ringde. som tur var somnade jag om snabbt efter.


gick upp runt två och då ringde jag nathalie. vi bestämde för att träffas så ja gick och handlade och hon började gå hit. sen dess har vi gjort mat, suttit och snackat skit och kollat film så vi får se vad det blir snart. funderar på en till film men vet ingen bra! tips?


men hoppas ni haft en trevlig helg,  min har varit super trots att jag bara tagit det lugnt.

Av elinor wulff - 15 juli 2011 21:36

Okej jag sa att jag skulle fixa och trixa lite här hemma idag, men faktum är att jag inte gjort ett skit. bara suttit och slappat. Nu får jag äntligen lite sällskap snart iallafall, så ska hoppa in i duschen om en stund.


Hämtade högtalarna från Emelie förut som jag tänkte koppla in i pappas dator, men hur gick det tror ni? Inte fasen fick jag fram något ljud så nu sitter jag med datorn inkopplad i tvn så jag har ljud utan hörlurar. Just nu är det Justin Bieber som spelas ;).inte fan är jag teknisk inte, de trodde ja men nene okej..


Börjar även bli frisk, eller ja.. jag är på bättringsvägen redan. Känns hur bra som helst så nu slipper jag massa tabletter och nässpray på kvällarna. Oj klockan tickar dags att hoppa in i duschen innan sällskapet kommer.

Av elinor wulff - 15 juli 2011 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av elinor wulff - 15 juli 2011 15:30

Trött idag, la mig runt fem eftersom jag och Sara satt uppe lite längre än Linda. Men ändå vaknade jag före alla, även tack vare Linda's irriterande väckerklocka som höll på att ringa i 40 minuter. Så jag gick upp och självklart skulle inte internet funka heller, men fick fixa lite annat som krånglade ett tag. Men nu om gårdagen..


Jo igår  hade jag ju grillmys med mina favoriter, Linda och Sara! Började med att jag och Sara gick och handlade det vi skulle ha inför grillningen, blev dock även lite annat. Efter vi ätit upp allt hamnade vi alla tre i matkoma så vi låg bara och slöa i soffan en stund innan vi skulle slå på en film, eller faktum är att vi skulle ha High School Musical maraton typ. Då kom även Oskar hit och höll oss sällskap. Han gick hem efter andra filmen och då gick även Linda och la sig, Sara och jag började kolla på Kenny Starfighter innan vi blev allt för trötta och la oss vi med.


Nu blev jag precis själv eftersom Sara gick för nån timma sen och Linda tog precis bussen hem till sig. Så nu ska jag nog plocka ordning lite på mitt rum och kolla tvätt tid hade jag tänkt. Helg nu också, vilket förmodligen betyder fest för många, inte för min del. ska ta det lugnt ett tag nu. Men, Ha en Trevlig Helg!


Faster älskar dig Lova!

 

Av elinor wulff - 14 juli 2011 01:18

Linda är ännu inte klar med sitt jäkla blogginlägg, snacka om långt och en riktig historia! själv har jag bytt om, tvättat bort sminket, borstat ur håret från massa spray och även fixat med lite andra saker. hann även vila ögonen en minut eller två men nu börjar hon närma sig slutet vad jag fattat för så snart går väl får film igång, ja vi kör det i repris varje kväll förstår ni, bara att vi är lite nyttigare idag, istället för cola har vi bubbelvatten och istället för både chips, ostbågar, godis och sånt har vi bara lite chips. ;)


sådär nu ser jag att hon är klar, men nu ska hon byta om och tvätta bort sminket osv antar jag, mysigare när allt det är gjort så man bara behöver borsta tänderna för att krypa under täcket sen. nu ska jag ta en ipren och en hosttablett vi har här hemma för att dämpa lite också, förhoppningsvis dvs. skriver inge mer ikväll så, godnatt!

Av elinor wulff - 14 juli 2011 00:23

det värsta med lov är att jag aldrig vet vad det är för dag. fast jag vet att det är onsdag har jag tänkt på torsdag, eller tisdag osv. sjuk är jag också så hjärnan är nog inte med riktigt heller..


jag har även varit duktig och tvättat idag, plockat ordning lite och även plockat in och ur diskmaskinen innan linda kom hit från jobbet. först tog vi det lugnt ett tag innan vi gick och handlade och ännu en gång grillade. sen träffade vi nåra, vet dock inte vad dom heter tyvärr, tittade på film och sen gick dom igen.efter det träffade vi två andra, vet heller inte riktigt vad dom heter tyvärr och nu sitter vi här vid varsin dator och skriver blogg båda två!


så fort hon är klar med sitt superlånga inlägg ska vi slå på en film för att avsluta dagen, igen. jag hoppas verkligen denna otroligt irriterande förkylning är borta när jag vaknar imorgon, för jag kan knappt andas för min täppta näsa och min hosta. annars blir det hostmedicin imorgon!! på tal om imorgon, imorgon kommer även Sara hit och myser med mig och Linda och för antagligen fjärde dagen i rad ska vi grilla haha!


 

Av elinor wulff - 12 juli 2011 23:21

kom precis på att det är ca fem veckor kvar tills skolan börjar, det betyder alltså att jag måste börja plugga snart. nu har jag precis dragit sladd från datorn till tvn så nu ska jag och Linda strax sätta på en film för att avsluta kvällen. Andra kvällen vi kör på sånt här mys, men när det inte händer ofta så får man ju ta igen det, även med massa skitsnack och skratt!


oj, såg nu att jag suttit med detta inlägg uppe i lite mer än 40 minuter, glömde helt av att jag höll på med det här haha. linda har fortfarande inte kommit och gjort mig sällskap än, bland dom segaste jag träffat helt ärligt! ;) haha. så nu får jag väl snart ryta till och säga åt henne att komma, hon ska ju trots allt upp och jobba imorgon bitti så hon behöver ju sova lite också. själv får jag sova så länge jag vill!


här är en bild från dagens grillning och nu, snart .filmmys! 

    

Av elinor wulff - 12 juli 2011 20:42

Sitter och väntar på att klockan ska slå nio så Linda slutar och kommer hit, ikväll kör vi på grillning igen så medan hon har varit på jobbet har jag varit och handlat, marinerat kött, plockat ordning lite och faktiskt har jag sovit haha.


hoppades på även på att ja skulle bli frisk snart, men har bara blivit värre med förkylningen, hostar gör jag också men halsont har jag inte längre, bara lite. hört att det är rätt många som blivit små sjuka såhär efter putte, men vadå det är ju lätt värt det   


Bilden är från igår.

    

Ovido - Quiz & Flashcards