elinorwulffspector

Alla inlägg under maj 2013

Av elinor wulff - 26 maj 2013 10:39

Söndag och vädret är kanon, redan vid halv nio kunde man gå i kort tröja utan att det var kallt, sommaren är verkligen påväg!
Dock lämnar ju jag Sverige om mindre än 24 timmar.. Lite kvar att packa men de hinns än under dagen :)

Förövrigt så köpte jag studentstatt + skål biljetten igår så det är klart tills jag kommer hem. Kanon!
Nu tänker ja vila igen, knappt sovit inatt och var uppe tidigare för att fixa lite till mamma eftersom det är morsdag. <3 puss älskade mamma!

Av elinor wulff - 25 maj 2013 10:49

Nu är det bara två dagar kvar tills jag sitter på ett flyg till varma Cypern, och om 13 dagar tar jag studenten.. Känns som inget kan bli bättre atm!

Ska strax göra mig klar för att åka iväg en sväng med mor & far, vi var även i Örebro igår för att växla pengar samt köpa lite nödvändiga saker. Idag ska jag även börja packa, vilket även innebär tvätta och så ska jag plugga lite. Men inte ens de får ner mitt humör.
Har iallafall plockat fram vissa saker som jag ska ha med mig, beslutsångest dock för vad jag ska ta för väska.. Ojoj.

Ne men ja, dags att fixa ordning sig lite, här kan jag inte ligga.

Av elinor wulff - 22 maj 2013 19:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av elinor wulff - 22 maj 2013 13:45

nu har jag precis kommit hem och hunnit trycka i mig en youghurt, ja de fick bli min lunch eftersom jag hoppade de i skolan, dels för jag var helt själv i skolan, dels för jag aldrig äter i skolan..


känner mig rätt glad atm iallafall då jag klarat av både massageprov (praktiskt), nationella i svenska, barn-HLR examinering, ett prov i samhällskunskap och ett prov i sjukvård idag. fått veta att jag klarat 3 stycken än sålänge och 2 återstår att se. Imorgon har jag ännu ett prov i sjukvård, fortplantningsorganen, och även några uppgifter jag ska lämna in senast fredag. de går framåt, bara två dagar kvar i skolan nu innan vi åker mot napa, så imorgon ska vi även gå ut och luncha med våra lärare för att ha lite mysigt sådär sista spurten.


nu ska jag vila en halvtimme för att sen sätta igång med pluggande igen, ja det är va mina dagar består utav just nu, men ja får inte klaga samtidigt för jag kommer vara nöjd när jag väl är klar!


Av elinor wulff - 22 maj 2013 11:32

hemsk dag, huvudet värker och jag tror jag håller på att bli tokig! Dock känns det ok just för jag klarade båda delarna i nationella!
Det är är en dag man får göra saker man missat, så nu ska jag snart examineras i barn HLR och imorse hade jag examination i massage, vet dock inte hur de gick än men bra förhoppningsvis!

Även ännu ett prov sen, kommer sluta med att jag går in i väggen! Men bara några få dagar kvar sen är jag fri!
Kommer även dock sitta kvar i skolan och plugga på lite uppgifter jag ska lämna in och jag ska senare träffa Nella för ännu mer plugg, då ett arbete vi gör tillsammans! Jobbigt men i slutet kommer det vara skönt!

Av elinor wulff - 18 maj 2013 21:14

Ännu en dag med kanon väder! Jag är helt klart förälskad i sommaren, utan tvekan!

Nu sitter jag här i soffan framför hockeyn, Schweiz-usa. Dock vann precis Schweiz med 3-0 och är alltså i final mot Sverige! Heja heja Sverige :) är för övrigt hos Jimpa och ia idag med men vi blir snart lämnade ensamma igen eftersom jimpa kör ännu en jobb natt.

Kan inte tänka på annat än studenten och Napa just nu, inte alls länge kvar innan jag faktiskt står där. Har kollat lite på vad jag ska ha med mig till napa idag, än fattas grejer och jag har inte kollat noga men jisses vad nervös jag blir och taggad!
Nu ska jag vara social här nu så! Hoppas ni har en bra helg och älskar vädret lika mycket som jag ?

Av elinor wulff - 17 maj 2013 21:19

Fredag igen och jag klagar inte! Den här dagen och kvällen spenderas hemma hos min bror med familj, dock är han inte med oss nu på kvällskvisten då han stack iväg till jobbet precis.
Revenge står på schemat för kvällen, finns det någon bättre serie? Ja tror bestämt inte det!

Nu ligger jag på soffan och magen krampar av den goda maten, åt lite mer än vad jag borde gjort känner jag -men vadå, svårt att sluta när det är såååå gott!

Well.. Vädret har varit bättre än någonsin idag! Sommaren är äntligen här, även nu på kvällen visar termometern över 20 grader!!!
Nu ska jag dock vara social mot Ia här såå.. Men två inlägg på en dag är inte dumt istället för en månad, right? Haha

Av elinor wulff - 17 maj 2013 11:41

Ännu en gång har det gått ca en månad mellan inläggen, jag är så kass! Sen sist? Ja de har väl hänt en del men de absolut mest nämnvärda är ju min tid i Stockholm, då jag fick se världens vackraste människa stå och uppträda i Globen, två dagar i rad!! Ena dagen var jag 1,5 meter ifrån honom och såg in i hans fina hasselnötsbruna ögon, hans konturer i ansiktet, hela han var perfekt!
Jag pratar såklart om Justin Bieber! Att sitta i regn, blåst och en hemsk kyla var värt allt när vi väl kom in!

Utöver det, jag har varit sjuk och inte lång tid kvar innan jag tar mitt sista kliv ut ur den här skolan! Skolan är det enda just nu, har dock unnat mig lite shopping också senaste dagarna, lite sommakläder osv! Älskar att vågen även visar neråt fortfarande, sakta men säkert!

Igår var vi (klassen) hembjudna till vår lärare på fika då hon även bjudit in våra gamla lärare för att umgås sista tiden nu, himla trevligt faktiskt! Vädret har även varit kanon i flera dagar och jag älskar det, helt klart.

Nu behöver jag läsa på lite inför provet jag har lite senare i eftermiddag, får väl se när jag uppdaterar igen!

Ovido - Quiz & Flashcards