elinorwulffspector

Alla inlägg under december 2011

Av elinor wulff - 31 december 2011 14:55

helt sjukt att det faktiskt redan är sista dagen på det här året, sista dagen av 2011! känns som jag gjort massor men ändå ingenting. ikväll kommer jag iallafall skåla med my lovely friend sara. ska till henne strax efter sex innan vi går vidare till sophia och även vidare där ifrån senare. jag kommer berätta mer imorgon, eller kanske i övermorgon beroende på hur mycket ork jag har imorgon! haha


nu har jag iallafall färgat håret så det är en jämnare färg & igår blev jag klippt utav elin! nu ska jag strax äta, tacos, och efter det ska jag försöka fundera ut va sjutton jag ska göra med mitt hår osv. känner mig stressad lite smått hehe kul liv. ne men vi va fasen, GOTT NYTT ÅR! och tare lugnt ikväll nu ;)

Av elinor wulff - 30 december 2011 03:08

satt precis här och tänkte på att det faktiskt är ett nytt år på söndag när vi vaknar från att ha somnat ifrån allt liv som kvällen kommer bestå utav! min nyår ska jag fira med saris mf, så jag förväntar mig något suveränt!


dagens då? jo idag tog jag bussen (regnet öste ner) till stan och mötte upp nathalie för lite shoppingprioritering: nyårskläder!  till en början hittade varken jag eller nathalie nånting men till slut så. vi gick även till donken för lite mat och vi tryckte även i oss en paj var innan vi gick tillbaka till stan innan det skulle stänga.


strax efter sex mötte jag upp mami för att hjälpa henne lite på jobbet nu så hon kunde vara ledig imorgon, dock gick ingenting som planerat utan det blev att vänta en massa och vi gick ner till willys så jag kunde köpa hårfärg sålänge osv. kom nog hem strax vid halv tio skulle jag tro. och provade ut lite av min outfit till nyår igen och lockade även håret för att se på ett ungefär hur det kommer bli och vilken frisyr jag tänkt ha.


imorgon när jag vaknar kommer nog nathalie hit och ska då faktiskt klippa mig, (bara topparna dock) och även färga håret. ska även till stan en sväng imorgon för lite fler nytt! ska försöka uppdatera mer imorgon om vad den dagen bjuder på. tills dess får ni ha det bra och sova gott, för det ska jag göra nu och hoppas på att min halsont inte bryter ut! (nämligen varit bland folk med halsfluss osv) PUSS!


dagens inköp! +ett par trosor.

 

Av elinor wulff - 22 december 2011 14:11

hejhallåtjenatja

nu är det bara två dagar kvar till jul och det innebär att jag får min älskade julmat! haha.

om en liten stund ska jag hoppa in i duschen och sen göra mig iordning för att knalla till stan med mami, vi ska nämligen inhandla dom allra sista julklapparna. efter det tänker jag faktiskt bara ta det lugnt för jag har otroligt ont i huvudet, bakom ögonen osv så jag orkar egentligen inte göra så mycket, varit såhär i flera dagar och det går inte över. något med bihålorna kanske? men de går väl över så småning om! jag ska inte klaga!


när jag vaknade från min middagslur igår så fick jag ett hemskt besked faktiskt, två personer i min släkt på papis sida ligger just nu på sjukhus, dock för olika grejer och tyvärr kommer ingen av dom leva länge till. min gammelfarmor har nämligen fått en kraftig hjärnblödning och min papis farbror har cancer och där med vätska i lugnorna osv. det var rätt jobbigt att få höra såhär inpå jul. hemskt!


nej ush jag tänker bara på det och mår dåligt av det så nu tänker jag faktiskt gå in och duscha och sånt så jag hamnar på andra tankar en stund. puss och kram

Av elinor wulff - 17 december 2011 21:16

äntligen fri att sitta och göra exakt vad jag vill!
från det att jag vaknade imorse fick jag bara gå upp och göra mig ordning direkt för att åka med mamma och pappa och köpa doppresent till mio imorgon och även lite mer julklappar. inte nog med det, vi åkte och storhandlade också så vi har det mesta klart inför julen osv. när vi kom hem igen slog jag in julklappar, inte långt efter det ställde jag och mami oss och bakade, jag gjorde knäck för första gången och faktiskt så blev det riktigt gott, och sen gjorde vi även lussebullar också.

så nu är jag helt slut, skulle tvättat lite mer och städa också, men de får jag väl ta imorgon eftermiddag/kväll istället för nu orkar jag inte mer.

men det är vad jag har gjort hela dagen så nu ska jag faktiskt lägga mig framför bumbibjörnarna! disney program var såååå mycke bättre förr, alla barnprogram och barnfilmer!

Ha en trevlig helg!

Av elinor wulff - 16 december 2011 18:33

skjut mig eller något, fattar inte varför jag jämt ska vara så förbannat trött!

aja whatever, nu har jag och mami iallafall klätt granen och jag håller på och

tvättar. så jag springer upp och ner i tvättstugan nu och ska väl strax börja

städa på rummet också! om jag orkar dvs annars har jag hela helgen på mig

fml

 

Av elinor wulff - 16 december 2011 13:42

äntligen fredag igen, som jag längtat! men jag ska bara ta det lungt tänkte jag säga, jag ska ju faktiskt storstäda/julstäda lite, och även ta upp granen. & på söndag ska jag på dop, men förutom dom delarna så blir det ju en lugn helg. och som vanligt så ska jag faktiskt sova nu hehe.


btw, eftersom veronica kom hit tidigt imorse med sin buss, dvs tio i åtta så satt ju hon inne på sin facebook medan jag duschade och gjorde mig iordning och det fick precis sitt pris, facerape! hon glömde alltså logga ut såg jag nu när jag kom hem men jag var rätt snäll ändå och skrev inget speciellt.


har inge mer att berätta hehe så nu ska ja sova lite, hejdå

Av elinor wulff - 15 december 2011 17:00

Funderar starkt på att byta härifrån till någon annan bloggsida, men jag har inte alls bestämt mig för vilken än. den här har jag iallafall tröttnat på, så här vill jag nog inte vara kvar, we'll see!


igår var jag på BB iallafall, vi hade en halvdags praktik ungefär. så jag såg jätte fram emot det och så, men jag har helt ärligt roligare att sitta på lektioner i skolan än att gå runt där. det vi fick göra var att gå runt bara kolla vad allt var osv, prata och lyssna på det hon berättade. sen fick vi titta på när hon vi hade städade i förlossningsrummet och i ett annant rum. så det var inte sådär jätte kul, eller inte kul alls!


fml har inge mer att berätta, ja sover hela dagarna nästan så hinner inte ens göra något annat för jag är för trött och har inte ens orken och är som en skitunge som blir sur och gnällig om ja inte får sova middag. vet inte varför men sån har jag blivit, förr var det istället att om jag råkade somna på dagen så kunde jag inte somna på kvällen och var sur för jag hade somnat istället. men jag är alltid trött och vill alltid sova nu. hehe  alltså orkar inte med mig själv, hejdå ska sova lite till.


 

Av elinor wulff - 10 december 2011 14:58

nemen hallå, det var inte igår! Hur mås det? här är det helt okej iallafall.
sitter hos saris nu och har även spenderat natten här. vi körde fullt ut på myskväll igår och satt bänkade framför idol finalen samt filmer. vaknade av massa olika drömmar inatt och en av dom var en mardröm och när jag vaknade låg jag tätt intill sara, alltså måste jag varit rädd och flyttat mig i sömnen i guess? den var hemsk iallafall!


nu ska jag väl vara social mot sara igen så vi får se, ska allt försöka uppdatera mer! Har varit nästan lika dålig att uppdatera på min och lindas idiotblogg tyvärr. inte haft någon energi eller skrivlust alls. inte haft motivationen till det!
PUSS & KRAM DUDES! 

   

Ovido - Quiz & Flashcards