elinorwulffspector

Alla inlägg under augusti 2011

Av elinor wulff - 31 augusti 2011 21:29

ledsen för jag inte uppdaterade något igår, och även för jag varit dålig på det. men det är inte alltid jag har tid eller ork. mått rätt dåligt några dagar nu, varit frusen och trött hela tiden men det ändrar sig säkert snart igen.


idag var jag i skolan som vanligt, när jag kom hem la jag mig och vilade och tittade på en film innan jag gick till min systers lägenhet, lovade ju att hjälpa henne att flyttstäda, vi höll på i flera timmar men ännu är vi inte klara, lite grejer som ska ner i förrådet också så vi kan fortsätta imorgon, då vi förmodligen blir klara. tack vare det så plockade hon ur sina garderober, dvs det som fanns kvar där och mer än hälften skulle hon kasta?!? men det klagade jag ju absolut inte på, blev ju bara mer till mig ;) vissa grejer är till och med nästan oanvända, eller använda någon enstaka gång. så jag tackar och tar emot.


när jag kom hem igen så kom alexandra en kort stund innan hon gick igen. då plockade jag ur min egen garderob, dock inget speciellt som kastades, bara sånt jag knappast använder. men när det kom ner nytt i lådan så blev den inte lika tom ändå. sen dess har jag faktiskt suttit här, och en kort sväng vid tvn och bara försökt varva ner,  så nu ska jag byta om till sovkläder och krypa under täcket till en film innan jag somnar, börjar ju en halv timme tidigare imorgon eftersom vi har sk "lära känna dag". och just ja, fick även brev från skolan idag och eftersom jag har ig i engelska A så fick jag välja att göra om den kursen för att få g, vilket jag självklart valde ja på, så nu får jag börja en och en halv timme tidigare varje torsdag pga det, med start nästa vecka..lite tråkigt, men engelskan måste jag ju ha godkänt i!  :)  well, sovgott. xoxo

 

Av elinor wulff - 29 augusti 2011 20:32

nu är det måndag igen, dock är det inte så mycket kvar av denna dag. natten till idag var jag och hade kräftmys med Ia, sov även kvar där till idag och fick sen skjuts av henne till skolan. igår färgade vi även mitt hår, så det färgen i håret blev enhetlig, förut var det orange, blond och ljusare orange typ. olika färger i hela håret. kvällen blev lyckad iallafall och jag hade kul, så mycket tv och film tittande blev det ju dock inte eftersom man har blicken på kräftorna när man äter. och det kommer göras om, kanske inte kräftdelen just men myskväll sådär på söndagar är ju aldrig fel, då får ju även ia sällskap eftersom jimmy jobbar så konstigt då.


imorse när ja kom till skolan hade vi ute idrott iallafall, och jag och lovisa tog en promenad till nobel och tillbaka eftersom man fick välja. och resten av dagen gick väl efter schemat sådär  så mer än det vet jag inte vad jag ska säga. när jag kom hem la jag mig under täcket och bara tog det lugnt då jag var riktigt frusen. så nu har jag precis kollat klart på en film också, The Karate kid med Jaden Smith blev det. xoxo


trött liten tjej imorse i bilen påväg till skolan. =)

  Ias och mitt lilla kräftmys, dock fattas vitlöksbrödet då det var i ugnen! ;)  

Av elinor wulff - 28 augusti 2011 10:04

igår var vi på kalas hos alexander som fyllde 13. så där blev det tårta och annat gott. och därför Hann jag inte riktigt skriva något mer igår och när jag väl fick tiden var jag för trött och bara klickade runt och somnade strax efter. Lova sov ju som sagt här inatt vilket betyder lite sömn, jag somnade nog runt två kanske senare och ändå låg jag halvvaken hela natten då hon tappat tutten några gånger och vaknat av det. så knappt någon sömn då jag också fick kliva upp klockan sex. men runt åtta väckte jag mamma så ja fick sova någon timme till iallafall. men just nu sover lillan.

Igår kollade jag runt och funderade på om jag ska klicka hem den där telefonen eller ej, ja en iphone. men vi får se, har inte riktigt bestämt mig än. men det tar vi när det kommer, ikväll ska jag iallafall färga håret och äta kräftor och ha det mys hemma hos Jimmy och Ia, dock jobbar jimmy så det blir bara jag, ia och lova. =) xoxo

Av elinor wulff - 27 augusti 2011 13:48

nu står städning på schemat. dock inget speciellt att städa, mest plocka upp massa kläder från golvet, blir ju lätt att man stressar omkring på morgonen och provar olika kläder som sen bara slängs ner på golvet för att hinna till skolan osv. så det ska plockas upp och efter det ska jag hoppa in i duschen eftersom Ia kommer och lämnar Lova. Hon ska alltså sova här inatt så  J och I får lite egentid!  så hela eftermiddagen och kvällen kommer bestå av massa bus och mys, så för att vara klar när dom kommer är det lika bra jag fortsätter.. xoxo

Av elinor wulff - 27 augusti 2011 10:58

Stort grattis Alexander på 13års dagen!


Vaknade för en liten stund sen och ändå förstår jag inte varför eller hur, kom hem runt halv tre eller något inatt och la mig strax vid halv fyra. blir väl van med lite sömn pga skolan kanske. men men då sover jag ju inte bort hela dagen iallafall! Igår när Pontus hämtade Jonathan så satt jag och kollade lite youtube klipp tills Alexandra skrev och frågade om jag skulle med ut en stund, så jag fixade mig lite smått och gick och mötte henne och sen tog vi en promenad ner till mc donalds och tog en glass och kaffe. efter det gick vi hem och kollade in hennes nya place och pratade i flera timmar om allt och ingenting. : ) Dagen var alltså helt okej och det var både skönt och kul att få träffa alexandra igen, längesen vi träffades! xoxo


gammal bild på mig och min fina vän!

 

Av elinor wulff - 26 augusti 2011 08:47

hallå hallå. vaknade lite senare än vanligt idag, kunde försovit mig men hade turen att vakna av mig själv då ja hade stängt av klockan. så nu var det ca tio minuter sen jag gick upp men har iallafall hunnit slänga i mig lite frukost också som tur är,  så nu ska jag klä på mig , ta lite mascara och borsta tänderna så är jag så gott som klar.. får se om jag hinner uppdatera något senare när jag kommer hem, inte helt säker eftersom jag ska hämta Jonathan men vi får se! nu är det lika bra jag gör mig klar innan klockan blir allt föör mycket.. xoxo

Av elinor wulff - 25 augusti 2011 18:59

Sometimes the best way to get someone's attention is to stop giving them yours.


dagen har i sig flutit på exakt som vanligt så nu väntar jag bara till morgondagen, äntligen kära fredag igen! dock har jag hela helgen inplanerad redan som ni vet, så ska jag ju vara barnvakt åt Jonathan imorgon och på lördag ska jag ha Lova sovandes här. men något jag och Ia planerade in för en kort stund sen är att vi ska ha en myskväll på söndag, med kräftor och annat gott samt bara umgås. men jag ska även plugga smått under helgen eftersom vi faktiskt har ett litet arbete att lämna in på måndag eftermiddag, dock så är det inte det lättaste just nu då vår lärare ena stunden sa att vi skulle söka information på en speciell sida, men när hälften av klassen gått ut från klassrummet ändrade hon sig till någon annan, och sen yttligare en. så frågan är ju bara, vilken ska man ta informationen ifrån? får hoppas jag stöter på henne imorgon så jag kan fråga. xoxo


  I have always been afraid of losing people I love, but sometimes I keep asking myself..Is there anyone who's afraid of losing me too ?


Av elinor wulff - 25 augusti 2011 08:40

nu har jag precis hunnit duscha och nu sitter jag och äter frukost, eller ja.. vet inte om man riktigt kan kalla det frukost men något får jag ju i magen, nämligen en bit tårta och en bulle. ;) men så fort jag ätit upp ska jag börja fixa mig, dvs föna och platta håret lite snabbt plus sminka mig lite lätt med mascara och solpuder bara. så det lär inte ta allt för lång tid, för om ca en halvtimma ska jag börja dra mig mot skolan och även möta upp veronica som vanligt. 

dock så är vädret kasst tyvärr. regn och kyligt ush. det är verkligen höst nu, och jag är mer för vår och sommar! dags att fixa sig, klockan tickar.. xoxo


blend de snyggaste

 

Ovido - Quiz & Flashcards