elinorwulffspector

Alla inlägg under april 2012

Av elinor wulff - 23 april 2012 23:19

dagen började mindre bra, och har inte blivit bättre!

kunde absolut inte sova igår kväll vilket resulterade i att jag inte fick många timmars sömn inatt, + att jag har åkt på en rethosta som heter duga och fick därför stanna hemma från praktiken, vill ju inte gå och hosta på våra patienter. vaknade även med ryggvärk igår vilket bara blivit värre det med, gör ont när jag tar djupa andetag, hostar och rör på mig. trots det har jag plockat ordning och rensat och städat stora garderoben så ja kunde hänga in mina kläder där, har även tvättat och diskat (dvs plockat ur och in i diskmaskinen)


fick även veta att en väldigt nära väns farfar tog sitt sista andetag idag vilket inte alls känns kul, visserligen känner jag inte honom men hon är en av mina bästa vänner och nu är en tid jag verkligen måste finnas för henne mer än någonsin! Må han vila i frid!

oavsett vad så kommer jag alltid stå vid din sida!

 

Av elinor wulff - 21 april 2012 21:24

When karma comes back to punch you in the face, i want to be there..

just in case it needs help.


lördag kväll och jag sitter hemma, ja så trött som jag är efter praktiken så orkar jag inte ens något annat. imorgon är jag dock ledig vilket är super skönt! även denna dag har gått bra, men som sagt så går ju förmiddagspassen alltid segare än em. men det är bara bita i det sura äpplet och tugga vidare eller vad man säger.


somnade inte långt efter att jag kom hem från praktiken som vanligt men ändå är jag trött fortfarande, hoppas de håller i sig till jag ska sova sen så ja får sova ut ordentligt imorgon!

Nu ska jag slå på en film och mysa ner mig lite, tare lugnt med alkoholen ikväll hörrni! & framför allt ha en trevlig helg!


 

Av elinor wulff - 20 april 2012 23:47

dagen har gått helt super, och en av dom absolut bästa dagarna hittils!

kom hem för ca en och en halv timme sen och nu måste jag krypa ner och komma till ro och sova eftersom jag börjar klockan kvart i sju imorgon bitti igen. en lördag morgon, ja här är det ingen helg inte! ;) vad jag gillar bäst är helt klart att gå eftermiddags pass, dvs från 14-22. dagarna går såå mycket fortare än morgonpass. men man får väl helt enkelt finna sig i att det är såhär det kan se ut sen!

Trivs!

 

Av elinor wulff - 19 april 2012 19:15



idag är det torsdag och vanligtvis brukar jag säga att imorgon är det helg, dock kan jag inte säga så den här gången för idag var ungefär min helg kan man säga. var ju ledig idag och jobbar både imorgon och lördag.


vad har jag hunnit med idag då? sov ut en aning, vilket faktiskt behövdes! plockat ordning i köket, slappat framför tvn, plockat ordning på mitt rum, sara kom förbi några timmar då vi krånglade och fixade med buss så nu är bussen till stockholm bokad och betald. förutom det så har jag nyss faktiskt hämtat upp weekend resväskan och har börjat packa ner det jag vet att jag ska ha med mig. ja det är en vecka kvar jag vet, men börjar så märks det om något behöver tvättas, inhandlas osv. och ja jobbar ju varje dag nu tills vi åker, förutom söndag!


    

Av elinor wulff - 19 april 2012 01:15

Har precis krypit under täcket och nu hoppas jag på att kunna somna så fort som möjligt. I måndags började praktiken iallafall och trivs än sålänge iallafall! Blev lite krångel första dagen eftersom dom ändrat handledare osv för mig så hade ingen aning om vem jag skulle gå med först, men det löste sig! Nu har jag alltså gjort tre dagar redan och imorgon är jag ledig. Schemat är långt ifrån vad jag är van vid, få gånger går jag mellan 14-22 och oftast vilket är jobbigt 6.30-16 då jag inte är van med långa dagar, och absolut inte van att vakna och prestera något så tidigt. Men nu gäller det att bita ihop bara. :) nu ska jag faktiskt sova så jag inte sover bort hela min lediga dag, godnatt

Av elinor wulff - 15 april 2012 00:08

One day you'll be just a memory for some people.
Do your best to be a good one.


nu har jag tänkt skriva det här inlägget i ca 20 minuter, men först nu börjar jag skriva. duktigt!

förutom det jag skrev i tidigare inlägget om dagen så långt så mötte jag även upp alexandra och umgicks med henne en kort stund. sen dess har jag bara tagit det lugnt. nu sitter jag dock och funderar på om jag ska sitta uppe och vänta på Mr. eller inte, det är ju inte direkt ett säkert kort på att han kommer, inte alltid minnet hänger med när man dricker ;).


mår lite smått psykiskt dåligt nu också, har nämligen klippt av mina naglar helt och hållet nu. sällan ja lyckas spara långa och nu får jag inte ha dom kvar pga praktiken. tog emot, men det är ett måste!


 

Av elinor wulff - 14 april 2012 18:13

today so far? hm..


vaknade runt nio, halv tio tiden och låg bara och slappade och segade tills jag mötte upp  veronica nere på maxi, men de visade sig att token hade glömt sitt kort hemma, tur i oturen hade hon lösa pengar till det hon skulle ha iallafall. så när vi kom ut tog jag en promenad tillsammans med henne hem till henne och hämtade hennes kort samt slog in ett paket innan vi knallade hem hit.

väl här så gjorde vi väl det vi fastnar för nästan varje gång nu dom senaste gångerna, med olika spel.. bl a rumble! ;) när hon gick så somnade jag nog kanske snabbt där efter och vaknade först när mamma och pappa kom hem + att solen lös rakt på benen vilket brände en aning.


har även pratat med emelie idag och resan och allt gick bra, så nu kan jag pusta ut! dock är jag riktigt sugen på att åka ner och hälsa på, men det får allt vänta ett tag, iallafall tills sommarlovet.

vad som händer resten av kvällen då? ja har faktiskt inte en susning än sålänge! hade planerat utgång till en början men ångrade mig och struntar blankt i det faktiskt.

igår var jag iallafall som sagt på bio, american pie: reunion . och den kan jag faktiskt rekomendera! efter det åkte vi mot donken allihop och umgicks en stund innan vi åkte hem åt varsina håll, förutom veronica som följde med hit då ;)


 

Av elinor wulff - 13 april 2012 14:08

Stupid conversations make sense when you are talking to someone special.


tjoflöjt, fredag idag vilket betyder helg och det var sista skoldagen innan vi har apu i fem veckor. kan inte säga att jag har världen bästa schema, men man måste väl utgå från att det kan vara sånna här tider när man väl kommer ut i arbetslivet sen. så dagens bestod utav att gå och kolla på våra apuplatser samt få kläder och skåp.


nu väntar jag bara på att klockan ska gå, ska nämligen på bio. när vet jag inte, utan det är dom andra som fixar med det där. för att jag skulle försöka fördriva tiden plockade jag bland emelies grejer hon lämnat kvar här hemma som jag såg när jag kom hem och tog reda på ren tvätt.

dock så var jag nere och rotade bland alla kläder och skor hon lämnat hemma och fick allt med mig en del upp, man är ju inte dum inte ;)


ja så idag flyttar min kära syster till madeira! så om ca två timmar går hennes plan från sverige. Lycka till, ta hand om dig och ha förjävla kul nu.


 

Ovido - Quiz & Flashcards