elinorwulffspector

Alla inlägg under december 2012

Av elinor wulff - 31 december 2012 16:16

Nu är det minsann inte många timmar kvar tills det här året har nått sitt slut. Jag kommer både avsluta det här året och börja de nya året sjuk. Så ja tänker fira in de nya året i soffan!

Önskar resterande, friska personer ett gott nytt år iallafall!

Av elinor wulff - 29 december 2012 21:06

Life doesn't have subtitles,

You either understand it or not.

 

lördag och jag sitter hemma i soffan framför massa filmer, skönt att slappna av faktiskt, mår inte helt hundra! även haft lova här över natten så jag är helt slut efter hennes lekar, vild! Hostar snart ihjäl mig själv också känns det som, inte alls okej enligt mig. 

Jag har haft en period när jag inte mått så bra, psykiskt dvs, och än har det tyvärr inte gått över. Är helst för mig själv då, men samtidigt klarar jag inte vara själv då jag bryter ihop totalt många gånger. men det är inget jag tänker prata om här dock. Julen är ju iallafall över och snart är det även slut på det här året.

 

De ligger grejer överallt, trots att jag städade bara för någon dag sedan -men det är så de blir med småbarn! så imorgon får jag ta och plocka ordning och städa igen ;) fick även hem mitt nya skal igår, beställde ett från fyndiq.se - & ja jag gillar den, en UK flagga. väntar dock på att även plasten ska komma eftersom de kommer i ett annat paket förhoppningsvis. 

 

Julklappar då? Fick ni något bra, roligt, nödvändigt? De fick jag iallafall!
En filt, kläder, högtalare, avkylningsplatta (till datorn), pengar, bakmaskin, en köksvåg, ramar med kort på lova & loke samt en elvisp. tack!

Av elinor wulff - 27 december 2012 22:12

Bara några få dagar kvar av år 2012! Det här året har gått himla fort och massor har hänt, och mycket förändras medan annat är desamma.

Jag har varit på två kanonkryssningar, haft mitt första sommarjobb och fick även stanna kvar som timvikarie, jag har börjat sista året på gymnasiet, blivit 20 och flyttat hemifrån! Även blivit faster igen, min syster flyttade från sverige, ja oj vad mycket som hänt -och varit med om så roliga saker! Men ändå är det skönt att det är slut nu och man kan börja om på nytt igen när nya året firas in!

Och som ni vet har jag slutat dricka och ska även vara nykter på nyår! Enda fram tills vi åker till napa som sagt ;)! Kanske lite när ja och linda ska på konsert i storstan dock..

Nu ska jag dock fortsätta stirra film här, är ensam om dagarna när sara är hos sin mamma och är hudvakt mm! Spenderat mycke med shoping med mor & far dock, jobbat osv så de har gått fint!

Av elinor wulff - 23 december 2012 15:53

Sitter hemma hos mamma och pappa och slappar! Varit här mer än jag varit hemma sista två, tre dagarna. Även varit och handlat de sista inför jul också, och jag har fått några tidiga julklappar redan, inga fel inte!

Blir även lite julmys ikväll, har satt igång en deg som snart är klar & då är det bakdags som gäller, lussebullar!
Imorgon jobbar jag som sagt också och hinner inte fira nåt speciellt då utan de blir istället lite julmys på kvällen när jag kommer hem bara. Även juldagen står jobb på mitt schema faktiskt, bad luck, nåja de får duga antar jag :)!

Av elinor wulff - 21 december 2012 13:21

Nu har vi äntligen fått jullov, passar perfekt nu känner jag faktiskt!
Julavslutningen idag, började strax efter nio med lite mys osv innan vi gick vidare till idrottshallen för lite sånger och sånt. Helt okej faktiskt! Efter det åkte jag med linda till stan en snabbis.

Är dödligt trött med en enorm huvudvärk nu med så ska faktiskt vila en kortis nu.
Bara tre dagar kvar till jul, och ja jag ska jobba bort både julafton och juldagen. Hoppas absolut inte på magsjuka nu som vissa i min närhet tydligen fått, uäk!

Av elinor wulff - 19 december 2012 00:21

Nu har jag precis krypit ner under täcket och ska sova så ja orkar upp imorgon med! Först tänkte ja dock berätta lite om dagen..

Hela omvårdnad/vård och omsorgs tog en road trip till södertälje för att gå på tomtits, samt body worlds! Enligt mig var det faktiskt intressant och fascinerande. Åkte dit vid åtta och kom hem strax efter sex igen.

Det var en utställning med döda kroppar, ja riktiga kroppar fast plastade inifrån och tömda på all vätska såklart osv. Det var avskalad hud så man så musklerna mm och ja, frågar ni mig tycker jag de kan va skoj att se! Riktiga kroppadelar hur det ser ut oså, såg bla lungor, en rökares och en icke rökares lunga mm.

Fick inte ta kort inne på utställningen body worlds men tog några bilder jag hittade på google, och eftersom dom ligger där kan jag använda dom! :)

Gjorde miniatyr bild av det! Ser ni kvinnan? Ja hon var gravid och gick bort tyvärr med barnet där. Fint men samtidigt otroligt hemsk bakgrund bl a.

Av elinor wulff - 14 december 2012 00:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av elinor wulff - 12 december 2012 08:40

Godmorgon! Nu ska jag strax hoppa in i duschen och börja göra mig klar inför skolan. Hade rätt svårt att somna inatt och låg bara och vred och vände på mig men ändå är jag hyfsat pigg och varit vaken ett tag trots att min klocka stod på 8:40.
Även hunnit pussa på lova i två sekunder eftersom dom åkte förbi för att hämta lite julklappar som ia hade här (beställde ifrån samma paket & jag hämtade) så nu skulle lillan till dagis och jag ska som sagt in i duschen strax.

Imorgon är vi lediga, skönt! Så ikväll står faktiskt mys på schemat. Vi ska äta gott, mysa framför filmer, baka osv. Vilka? Jo det är kära op, mina godingar från skolan såklart. Så idag blir det till att städa lite när ja kommer hem sen! :) har bara ett prov nu på morgonen och sen slutar vi :)
Nej nu måste ja gå in i duschen, klockan tickar ;)

Hoppas ni sovit gott iallafall, ja sov ju sådär men ändå helt okej!

Ovido - Quiz & Flashcards