elinorwulffspector

Alla inlägg under januari 2012

Av elinor wulff - 31 januari 2012 17:19

kände mig sådär lagomt nyttig när jag satt och åt min goda räksallad nyss.. men de ändrades ju direkt när jag kom på att jag delade en kebabrulle med jessika på lunchen. bra jobbat elinor!


förövrigt har dagen i sig varit helt okej. stort hål vid lunchen pga inställd lektion eftersom han är utomlands och gottar sig, och under den tiden fick vi även en dansuppvisning av vår kära slyna, marrebarre. he's our gaga! fick runt sju filmer på karln men ärligt talat så orkar jag inte publicera upp någon alls nu. kanske senare, men ja lovar inget!

när jag kom hem satte jag mig och pratade lite med mami och umgicks med henne innan jag gick iväg och handlade litte medan mamma stod och gjorde vår sallad, inte direkt jobbigt eller segt men räkorna tar sin tid. och nu sitter jag här igen mätt och belåten.

nu ska jag sätta igång tvättmaskin och sen röra lite på mig. P


 

Av elinor wulff - 29 januari 2012 11:10

för en gångs skull kände jag mig helt utvilad när jag vaknade imorse. dock är jag riktigt seg men det har nog med huvudvärken att göra. så mycket jag sovit sen igår till idag har jag nog aldrig gjort innan. men superskönt iallafall! varit vaken sen ungefär nio, halv tio men ska ta mig lite frukost först nu.

mami & papi åkte precis iväg också så nu blev jag ensam, så nu tänker jag faktiskt krypa ner och sätta på en film och samtidigt ta en tablett och hoppas att huvudvärken åtminstone blir lite mindre/svagare eller vad man ska säga. men nu väntar frukost. tjaro!

Av elinor wulff - 28 januari 2012 17:40

K

nu är jag hemma efter en heldag i bil ungefär, dock har vi ju varit inne på två olika ikeas också. åkte nämligen till örebro först och där fanns inte allt dom behövde ha så det blev turen till karlstad också. så när jag kom hem var jag super trött men fick lite styrka av att se att lilla jonathan var här så busade och gosade lite med honom innan pontus och han gick hem igen. så nu har jag precis ätit också och tänker faktiskt krypa ner och bara ta det lugnt resten av kvällen tror jag. huvudvärken har inte släppt än heller så.. slår nog på en film eller sover en stund nu, hörsdå.

Av elinor wulff - 27 januari 2012 13:45

ännu en skoldag över och även helg, rätt okej ändå. nu har jag lagomt nyss kommit hem och tagit en tablett för min huvudvärk som vägrar ge upp. så nu ligger jag och halvvilar i sängen tills jag faktiskt tänker ta tag i lite omkring mig innan jag sen ska iväg till min bror och hans familj. tänker spendera min kväll där då jimpa ska iväg med jobbet osv.


hade tänkt att jag egentligen skulle städa idag men det får jag ta en annan dag, känns inte som jag har varken ork eller tid till det. vilan går före! kommer förmodligen inte uppdatera något mer idag efter det här inlägget eftersom jag ska iväg. så ha en riktigt trevlig helg!

Av elinor wulff - 26 januari 2012 15:53

det var förbjudet redan från dag ett, men jag föll för dig och jag föll för ditt sätt att va


dagen i sig har varit helt okej och har spenderats med min slyna som vanligt. sista lektionen var även inställd så blev hem gång tidigare än väntat också och ett plus på det är att vi har en längre sovmorgon imorgonbitti också. det tackar man inte nej till direkt. känner mig så himla duktig när jag faktiskt jobbar riktigt duktigt på lektionerna medan andra kan sitta omkring och prata och när vi inte har suttit i klassrummet utan ute i vårat uppehållsrum. känns som att den här vårterminen har fått mig tänka lite mer, fått mig att göra det jag ska göra ordentligt osv. faktum är att jag ska plugga nu, göra rehaben vi fick som hemuppgift eftersom den var inställd idag.


nu har jag precis vaknat efter min powernap, blev lite längre än väntat dock men skönt sov jag, trots min konstiga dröm. handlade nämligen om min syster mesta dels, och hon hade typ av inbrott och killen stod i hennes hall och han var någon att akta sig för osv, jag blev dragen i snön och jag fick brev där mitt namn stod som Ellinor Jillsson. Fel stavning på förnamn och efternamnet har jag då aldrig hört. det är väl typ vad det handlade om men tänker inte dra ut på det mer. P&K

Av elinor wulff - 26 januari 2012 08:29

While you're ignoring her,
someone else is begging for her attention.


nu har jag precis klivit ur duschen och ska strax ta tag i resten. gick inte upp fören åtta och ändå vaknade jag vid tre och trodde jag hade försovit mig till skolan, att klockan ringde för sent osv. men tydligen så ringde det och hörde det i sista sekund. men har ingen aning om varför denna person ringde då jag aldrig, verkligen aldrig pratar med henne förutom hälsar på henne på fyllan typ. kändes så himla skönt när jag visste att jag fick sova många timmar till, men jag var inte speciellt trött men lyckades somna ändå. rätt stolt att jag faktiskt la mig tidigare än valigt igår, runt elva så kanske inte så konstigt att jag är piggare än vanligt heller!


nej klockan tickar och jag måste göra mig klar för skolan, vill ju inte komma för sent bara för jag sitter kvar här när jag varit uppe i tid osv. godmorgon & hoppas ni sovit gott. P&K

Av elinor wulff - 25 januari 2012 21:21

Every girl has that one guy she goes back to, heartbreak after heartbreak and nobody knows why, not even her.

And she just can't let go.


Jisses, nu har till och med jag varit duktig och lämnat in en jobbansökan. dock ett stort tack till min fina vän sara som hjälpt mig och förklarat hur jag ska göra och vad jag ska skriva osv. men det var på tiden för nu har jag gått och funderat på det länge och sagt åt mig själv att ta tag i saken, men det har inte blivit av men nu så, nu är det inskickat.


och jag har faktiskt inte sovit något idag som jag skrev att jag skulle göra, kom lite annat i vägen så förhoppningsvis kanske jag kan somna lite tidigare ikväll. hade tänkt duscha nu ikväll med men går upp lite tidigare och duschar imorgon bitti istället för nu ska jag slå på en film och sen tänkte jag faktiskt krypa ner helt och sova. K



Av elinor wulff - 25 januari 2012 17:32

nu har jag och min fina vän suttit och pratat en sväng om en kille & en tjej, vars namn jag inte tänker nämna. hon trakasserar honom och han står rakryggad kvar.

killen och tjejen går på samma skola, olika linjer. han går en bra linje medan hon går på iv.


killen har stil, självdisciplin & självkänsla. Vi gillar honom för den han är och han står rakryggad trots det han får kastat mot sig dagligen. Är inte det att vara stark som person så vet jag inte vad som är det. Tjejen är bara avundsjuk på att han faktiskt kommer någonvart med sitt liv till skillnad från henne som står kvar på samma plats som för två år sen. Hon tror att hon är något att se upp till, en förebild genom att försöka vara lite små cool och trakassera folk bland sina såkallade vänner. Han är en förebild för många andra, och han är en av dom snällaste personer jag träffat i hela mitt liv. Han skulle aldrig göra en fluga förnär. Han är fin och han är en underbar vän och person!


Han kan inte ens gå och äta i sin egen skolamatsal utan att få ord och blickar kastade mot sig. det har hållt på i flera år och han står ändå där oberörd och stark. vart tror folk att dom ska komma genom att se ner på folk, mår man bättre utav det? behandla andra som du själv vill bli behandlad, nästa gång kanske det är din tur, eller dina barns tur. ingen är mindre värd oavsett hur du ser ut, läggning, om du är smal eller tjock, lång eller kort. men i det här fallet ser jag tjejen som mindre värd och killen guld värd. det är allt jag har att säga, tjejer är inte alltid mognare i ålder än killar, här har ni beviset..

Ovido - Quiz & Flashcards