elinorwulffspector

Alla inlägg under november 2012

Av elinor wulff - 28 november 2012 13:54

Den här dagen har varit katastrof för mig! Varit så trött och inte mått så bra heller vilket resulterade i att jag glömde alla mina böcker osv hemma idag. Visste nog knappt vad jag hette men lyckades ändå få in ett helt okej inlägg nyvaken som jag var.

Nu tänker jag faktiskt krypa ner och vila en timme så jag blir människa igen!
Som ja sa innan så körde ja på myskläder vilket även resulterade i att ja struntade i smink & under massagen satte ja upp mitt hår i en enda röra som även de fått stanna hela dan! Mysdag helt enkelt ;)

Av elinor wulff - 28 november 2012 07:37

Precis kommit ur duschen och har inte mer än hunnit klä mig och torka håret. Dock tänker jag helt klart köra på myskläder idag, min kropp känns helt mörbultad efter gårdagen som förövrigt var kanon!

Igår var det katastrofövning, så vi klev på bussen mot karlstad strax före klockan slog sex igår morse. Där fick vi lite frukost och blev sminkade för den skadan vi skulle ha & jag skulle vara en passagerare i buss, skulle sitta långt fram & ha rygg&nack smärtor samt inte kunna röra mina ben. Lite blod samt sår här och där med. Att bli räddad av snygga brandmän klagar man inte på heller ;)
Två gånger gjorde vi övnigen eftersom de va två olika grupper brandmän så ena runt åtta/nio tiden och nummer två strax efter ett, halv två.
Vädret var tyvärr kasst då de både regnade och snöade och var riktigt kallt, speciellt när man låg där på marken och blev blöt! Men dagen var helt perfekt och jag skulle lätt göra om det!

Så idag är jag helt mörbultad och har ont överallt men helt klart värt det! Så ni som får frågan om att vara med TA CHANSEN säger jag bara, annars ångrar ni er! :)

Slänger in någon få bild här så får ni se va snygg man var ;)

Av elinor wulff - 20 november 2012 02:21

Måndag och redan ny vecka, vissa gånger tycker jag det går allt för snabbt!

I fredags var det föreläsning i skolan om en kille som var född med en cp skada men ändå är stark och klok! Efter det stack jag iväg och jobbade några timmar innan marcus hämtade mig och vi åkte hem och hämtade sara för biotime, twilight - breaking dawn part 2! Den var såå bra att jag till och med ska gå och se den imorgon igen ;)
Resten av helgen har varit lugn faktiskt, var hos jimpa med familj en sväng eftersom lillan hade pratat om mig! Fasters hjärtan!

Nu ligger jag dock i sängen och kan inte sova. Varför? Vet inte för mycket tankar som snurrar omkring.
Hur kan man sakna något så mycket trots att det bara fått dig att må kasst? Well, thats life i guess!

Av elinor wulff - 12 november 2012 23:54

Fast i soffan framför the mentalist, ett måste innan läggdags ibland!
Inatt blev de inte många timmars sömn men de gick allt ändå och har även hållt mig vaken hela dagen så somnar förmodligen skönt nu ikväll!

Idag har jag även påbörjat mitt nya liv! Inge mer onyttigt ska ätas mer än högst en gång i veckan och ingen alkohol fören jag är på örebro flygplats och redo att åka till napa. Träningen tar även sin början imorn så nu tänker jag verkligen köra stenhårt på det här!

Dessutom har jag bokat in mig för jobb på självaste julafton, vilket faktiskt känns toppen! Hoppas även på jobb hela veckan då, dvs även nyår!

Nu tänkte jag se klart innan ja kryper i säng, sovgott!

Av elinor wulff - 9 november 2012 14:08

It’s amazing what you can hide,

just by putting on a smile.

 

fredag och jag tänker inte röra mig ur soffan idag, har helt enkelt inte ett humör för det. är dessutom sjuk så att sitta inne är bara både skönt och bra. det här inlägget är bara för att skriva av mig och inte av intresse för någon annan att läsa egentligen.

 

jag har blivit kall, med det menar jag att jag inte längre kan uttrycka känslor rätt och jag känner ingen speciell sorg när något händer. kan inte längre gråta och få ut det jag känner utan på något sätt håller jag det inne för mig själv och mår istället dåligt inombords fast jag inte kan uttrycka mig. flera gånger under mitt liv har jag varit nedstämd / deprimerad och det håller för en kortare period, nu är jag där igen. finns saker jag saknar, ångrar och önskar jag kunnat gjort annorlunda. jag klarar inte längre av att vara ensam, behöver folk omkring mig hela tiden för att slippa tänka på det dåliga. ibland vill jag ändå bara bort, bort från allt vad min vardag är.. bara för ett tag! ibland önskar jag också att jag var liten, då dom enda problem man hade var att dockan gick sönder eller att man skrapade knät. men varje person har något som får dig att må bra. jag har såklart mina nära och kära men jag har tre ögonstenar, tre små personer som alltid får mig le och som jag skulle kunna dö för. Jonathan, Lova & Loke, ni är livsglädje för mig!

 

 

Av elinor wulff - 5 november 2012 08:50

Första skoldagen på tre veckor, haft både praktik & höstlov sen sist! Dock har jag lyckats bli genomförkyld lagom till skolan. Även sovit kasst inatt, even worse!

I lördags var ja iväg o firade robin och körde även på utgång där efter. Tyvärr drack jag sprit, vilket jag aldrig gör och de resulterade i en väldigt bakis elinor igår! Sängen var min bästa vän fram till eftermiddagen när ja släpade in mih själv i duschen och åt lite!

Var hos mami & papi igår kväll där jimmy med familj även var. Kanon! Kom hem och min goding marcus var hos oss! Lovely!!

Ovido - Quiz & Flashcards