elinorwulffspector

Alla inlägg under juni 2012

Av elinor wulff - 30 juni 2012 02:23

den här dagen har i stort sett bara gått åt till jobb, jobbade ju som sagt kväll 14-21.

imorse fick jag mysa lite med min pojk som kom hit och gav mig nattsällskap igår, lovely! och han tog bussen hemåt samtidigt som jag tog bussen till jobbet. slapp dock åka bussen hem idag eftersom papi var så go och kom och hämtade mig och köpte lite mat åt mig samtidigt.


resten av kvällen har jag bara suttit framför tvn och glott, varit hur trött som helst men tycker det känns onödigt att lägga sig och sova när ändå rasmus kommer hit om ett litet tag. han har ju varit ute så skulle inte förvåna mig alls om han kommer hit och är dyngsur eftersom det har spöregnat ute ett tag.
we had a little "fight" today, my bad! men vi har pratat om det och de löste sig.

Av elinor wulff - 28 juni 2012 17:33

Anyone can make you happy by doing something special..

but only someone special can make you happy without doing anything.


karlskogafesten igår, och tydligen slog det publikrekord med loreen på plats, lyckades dock inte se henne pga folkmassan men hörde allt låtarna. var inte heller meningen att jag skulle vara där länge men kom hem först runt halv ett, ett inatt pga lite krångel med en bil som skulle skjutsa hem mig osv sen. fick dock skjuts av en annan så tack för det!

kunde heller inte somna när jag väl var hemma, låg och frös och bara vred på mig. rasmus ringde mig och var supergo också inte långt efter! han är allt go när han vill min pojk.
förutom det så var jag en sväng på stan igår, själv faktiskt! helt otroligt att jag ens går själv, stötte dock på ia och lova en kort stund innan jag gick vidare och efter en stund kom rasmus men då var jag så gott som klar, då var det bara hans tur och han fick med sig två linnen hem.. ett par trosor, en bh, foundation, mascara, "pad"?! till puder, en klänning/tröja?! till lova, deo och en parfym var det jag fick med mig hem.


skulle upp fem imorse, låg dock kvar till ca halv sex. jobb väntade 7-14 så var inte mycket mer att göra än att faktiskt gå upp och fixa ordning sig och sticka iväg. direkt efter jobbet tog jag en sväng förbi på stan, stötte på lovisa där och fick därför sällskap. fick med mig en foundation (ja en till, rea så passar ju på ;) ), tre par trosor och ett par skjorts hem den här gången. tog en glass på donken också innan jag fick skjuts hem.


imorgon jobbar jag kväll när alla andra ska ut och ha skoj, maskinen kommer till statt och jag missar det pga jobb, men jag klagar samtidigt inte! ikväll hoppas jag på sovsällskap rassepasse dock!!! heh


 


Av elinor wulff - 27 juni 2012 00:55

as long as you love me, i'll be your platinum,

i'll be your silver, i'll be your gold.


kryssningen var inte lika bra som förra enligt min åsikt, finns väldigt mycket bra med den här med men självklart skulle jag ha oturen att må dåligt första kvällen den här gången med så vi får väl se hur det går på nästa, ligger jag i hytten och mår kasst första kvällen då med tro? hoppas inte!


midsommar firades hemma hos min moster och hennes man eftersom det även var 60års kalas där, en helt perfekt kväll med andra ord eftersom vi träffas så sällan vi spectors.

midsommardagen blev det utgång med nathalie joakim och filip och självklart var min pojk där inne, så följde med honom hem och sov.
ja jag har gått och skaffat pojkvän, dock ingen mindre än rasmus igen. ett och ett halvt årsen vi gjorde slut så vi får väl se hur det funkar den här gången =)


 

Av elinor wulff - 16 juni 2012 19:15

Sometimes, you just gotta do some stupid things in life to find out who are the ones who stay on and accept you.


tjenis, som vanligt har det gått några dagar sen jag skrev, jag är helt enkelt usel på att uppdatera!
hänt något sen sist? två utbildningsdagar i veckan annars har jag mestadels tagit det lugnt, sovit ut om inte annat. även börjat packa sakta men säkert och innan den här kvällen är slut ska jag ha packat klart eftersom jag inte vill stressa med det imorgon bitti. sticker ju nämligen iväg på kryssning igen och den här gången är det riga som står på kartan.

 om ett litet tag kommer sanna hit och spenderar kvällen samt natten så hon slipper åka enda från karlstad imorgon.


idag har jag hunnit med att gå på stan med mami, så fick med mig två par shorts hem, även lite gott från systemet ;) förutom det har vi även varit och handlat och jag har "städat" på mitt rum, ja jag har bara plockat ordning och dammsugit, inte orkat damma eller nåt sånt noga.


 

Av elinor wulff - 10 juni 2012 17:17

When a relationship fails, it’s both their fault.

One for giving up and walking away, and the other for not stopping them.


söndag och vanligtvis skulle jag fått sova ut nu med tanke på att det faktiskt är sommarlov, men närå imorgon ska jag upp för att sticka iväg på information/utbildning 8-17. men det är sånt man får räkna med när man aldrig tidigare jobbat och ska ut på jobb nu, inom vården är det viktigt med rätt och bra utbildning & information dvs.


först lite om dagarna som varit.. torsdag hade vi skolavslutning, när det var kirrat stack vi iväg och åt tillsammans på kinan för att fira in lovet, efter det blev det en kort runda på stan innan jag for hemåt och fick veronica med mig. låg och slöade och bara var några timmar innan det var dags att börja göra sig klara inför kvällen, linda hämtade upp mig och veronica gick hem. kvällen spenderades hemma hos jessika och kvällen var helt kanon enligt mig.


på fredagen stack jag iväg och kollade på janinas student, och grattade henne osv, så kom inte hem fören kvällen och då tog jag det bara lugnt, under lördagen gjorde jag inte annat än tog det lugnt innan jag tog en sväng med pappa.

idag då? söndag. lova och ia kom förbi och busade och umgicks en stund och nu har jag precis kommit ur duschen och väntar på emilia. hon spenderar även natten här eftersom vi båda två ska iväg på samma utbildning imorgon. xo

Av elinor wulff - 4 juni 2012 18:17

There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.


sista skoldagen för den här terminen gjord. dock hade vi inte några lektioner utan vi satt och fikade och umgicks bara, vilket faktiskt är helt okej. det enda vi har kvar är skolavslutning på torsdag så det är väl den absolut sista "skoldagen".

gjorde även ett idrottsprov idag efter vi slutat, och hoppas såklart på godkänt!


nu sitter jag och pluggar, har skickat in ett arbete om psykiska sjukdomar precis och ska göra några arbetsfrågor i rehabilitering just nu. har varit duktig och pluggat ordentligt och lämnat in massor av arbeten som jag börjat på men aldrig gjort klart, dumstrut! men istället för att bli avbruten genom att skriva här så ska jag faktiskt fortsätta med mitt pluggande.

Av elinor wulff - 2 juni 2012 20:46

In och fixa det där nu, tack på förhand osv ;)


Av elinor wulff - 2 juni 2012 11:34

Just because I miss you

doesn't mean I want you back in my life


vaknade runt sex första gången imorse, trodde jag skulle upp men kom på mig själv och blev genast irriterad. la mig rätt sent igår och vaknar så tidigt, tack skolan för du förstör min sömn även på helger! dock lyckades jag till slut somna om och vaknade runt halv tio, tio igen.

om ett litet tag kommer Ia hit och lämnar Lova eftersom jag och mamma bokade in oss och ville ha hit lillan inatt. så den här dagen kommer gå åt till massa bus.


 

Ovido - Quiz & Flashcards