elinorwulffspector

Alla inlägg under mars 2012

Av elinor wulff - 31 mars 2012 11:59

välkommen du soliga lördag!


såklart ska jag ha gått och blivit förkyld såhär lagom till lovet. dock dör jag ju inte av en liten förkylning utan de blir utgång för min del ikväll vilket som! som sagt så var gårdagen helt kanon och tippar på att den här kvällen blir minst lika bra.

klev upp först runt ja tio, elva kanske trots att jag vaknade redan runt åtta. men inte tänker jag kliva upp så tidigt när man får sova, och inte nog med det så tänkte jag ställa klockan igår kväll tills jag kom på mig själv med att det var lördag idag.


känner mig redan stressad också trots att klockan bara är tolv! måste hitta kläder att ha på mig ikväll, få tag på sara, duscha och fixa mig, well.. det är en hel del att jag inte ens orkar skriva upp mer. lika bra att börja, ska nog sätta på en tvätt också..

kisses and hugs hehe

Av elinor wulff - 30 mars 2012 21:56

nu är jag hemma från min dejt, och jag antar att alla redan listat ut vem min "hemliga" dejt var? jo sara såklart.

sara blev precis hämtad från sin papi då hon följde med hit först och vi båda två var nog minst sagt lika döda, matkoma!


sara tog bussen hit runt kvart över fem och runt sex började vi gå mot stan och gastro där vi bokat bord. fick ett bord direkt och kvällen kan inte ha blivit mer perfekt! maten var supergod och absolut värd pengarna, dock är jag tveksam mot efterrätten då jag inte alls vart så förtjust i den men sara gillade den iallafall. två timmar satt vi där och bara njöt och pratade om allt mellan himmel och jord som föll oss i tanken.


    

 

 

   

 

Av elinor wulff - 30 mars 2012 14:29

fredag och lovet har precis börjat!

fick sällskap med mig hem av sara som ska få med sig sin telefon hem idag. gick förbi maxi också där jag träffade på moster eleonore och kusin jessica med hennes lilla levi. men nu sitter jag och sara här at my place och har kollat igenom och pratat lite ang kryssningen som är snart. kommit fram till en del bra grejer som vi kommer dela med oss av till resten av våra kryssmates.


ikväll ska jag som sagt på dejt, bokat bort på gastro runt sex tiden. helt suveränt enligt mig! så välkomnar jag med glädje att våren är här och att vi fått lov!

 

Av elinor wulff - 29 mars 2012 23:46

I'm sad, hurt, angry, mad, disappointed. But you know what?
I'll put on a happy face and move on. It will hurt but I will survive.


jag har seriösa aggressions problem! har i flera dagar gått och varit arg, sur och allmänt irriterad utan någon som helst anledning. tyvärr har jag inte kunnat hålla allt inne utan folk har både sett och märkt av det. och vad jag gör är att ta ut det på en av dom som betyder allra mest för mig! kastar grejer omkring mig, skriker och skakar av ilska fast jag inte ens vet varför jag är arg, har verkligen inte en enda aning. inte nog med det så får jag stunder när jag är deprimerad och bara vill gråta helt utan anledning där med. lovet kommer verkligen i rätt tid just nu!

nu ska jag helt enkelt tvätta av mig sminket, borsta tänderna och krypa ner under täcket och hoppas på att jag somnar och mår hyffsat bra imorgon! godnatt

Av elinor wulff - 29 mars 2012 15:09

tjoo, kom hem för.. ja de va väl ett tag sen när jag tänker efter, men har faktiskt kollat igenom min gamla dator som pappa lyckats få igång och bytt skärm på, så där hade jag en hel del gamla bilder osv som alltid är lika kul att kolla igenom! så nu har jag rensat och gjort en mapp med det jag vill spara, sen kan han få formatera om skiten och göra vad han vill med den :).


blev även superduperdyng glad när jag kom hem förut eftersom jag fått mitt efterlängtade brev från tele2! så om ca en timme ska jag hämta ut min nya telefon, en svart iphone 4s. åh vad jag längtat, får även nytt nummer vilket känns ännu bättre eftersom jag velat byta men väntat.


nu är sara påväg hit iallafall och jag ligger & typ dör i min säng av trötthet, men icke sa nicke, inte sova nu inte! och förresten påtal om ingenting så ska jag på dejt imorgon ;) i mina öron låter det hur bra som helst, ut och äta och bara ha alltmänt mysigt och trevligt. med vem? nja det är mer av en hemlighet än sålänge faktiskt ;) hohoh! PUSS

'

 

Av elinor wulff - 28 mars 2012 10:00

Tjoooo, sitter kvar i skolan och en totalovärd dag! Började åtta med prov och sen hade vi bara individuellt prat med eva. Så halv tio slutade vi men stannar kvar ändå. Emilia söv som sagt hos mig och ja vaknade på fel sida imorse och varit på dÅligt humör hela dagen. Meeeeeeeen nu orkar ja inte skriva mer pehehehe hejrå

Av elinor wulff - 27 mars 2012 21:11

började inte fören strax före halv ett och ändå var jag uppe med tuppen. tjugo över sju klev vi upp.

hoppade in i duschen de första jag gjorde och gjorde mig ordning därefter. ia och lova följde med upp hit eftersom det var i bilen ja fick reda på att vår första lektion var inställd. linda kom upp strax innan vi knallade mot skolan till samhällskunskapen som blev dagesn första och enda ämne eftersom psykologin kunde göras hemma.

trots det så satt jag och emilia kvar i skolan tills klockan slog fem innan vi begav oss hemåt, vi satt nämligen kvar och pluggade duktiga som vi var, så nu är jag två arbeten fattigare -super skönt!


bestämde oss även för att ta en filmkväll och sånt här ikväll, men som det ser ut nu så består det mest utav plugg inför provet imorgon. så hela dagen har i stortsett handlat om plugg, och faktiskt har allt varit olika områden i ergonomi.

dock är både jag och emilia helt slut så vi båda två somnar snart och pluggandet är långt ifrån klart för min del! så nu ska jag fortsätta läsa på om decubitus, dvs. trycksår på svenska.


emiliatt in school, forever alone.... förutom jag och lärarna rå. inte en enda elev heheh kul

 

Av elinor wulff - 25 mars 2012 22:38

Ja jag kan faktiskt inte klaga på denna söndag! Vaknade runt tio men klev nog upp först runt tolv. Började fixa mig ganska tvärt och gick och mötte upp marcus för lite skitsnack mm. Hann bara hem och plocka undan små saker innan ia och lova kom förbi. Busade lite med lillan och skrev av ett recept för marängtårta innan jag packade väskan och gjorde mig klar för att gå med till affären och som vanligt följa med hit! Inga konstigheter. Väl här fixade Ia så vi fick lite mat i magen, tacos! Jimpa stack som vanligt till jobbet och vi busade med lillan innan vi tog en promenad till willys för att köpa lite som vi glömt. Lillan klagade såklart inte eftersom hon fick gå nästan hela vägen dit! Vi har även hunnit mysa, bus och vi har faktiskt också bakat en tårta! Lova var även med och hjälpte till som provsmakare ;) och måste säga att den blev suuuuper god! Nu ska jag vara social innan vi faktiskt tar kvällen, även studiesag imorgon, super skönt!! Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards