elinorwulffspector

Alla inlägg under maj 2012

Av elinor wulff - 31 maj 2012 23:57

I didn’t change, I grew up.

You should try it sometime.


nu kommer jag nog somna skönt inatt, blev precis klar med socialpsykologi skiten som är så tråkigt att jag inte orkat ta tag i det fören det verkligen gäller. förutom att jag skickat in den så har jag skickat in yttligare fem arbetsuppgifter under dom här två dagarna. känns hur bra som helst! frågan jag ställer mig själv är dock.. varför har jag inte gjort dom tidigare? det har inte direkt varit något svårt utan snarare snabbt gjorda uppgifter bara att jag legat på latsidan och skjutit undan det så jag istället får fler på en gång. skärpning elinor! får försöka mig på nya tag i trean och satsa på att bli pluggis istället!


nu borde jag krypa ner och sova eftersom jag börjar halv tio med prov imorgon bitti + ett prov strax efter tolv. resten av klassen är lediga, förutom jag och någon till som missat det här och får göra "ikapp".

sov så gott och drömsött!

Av elinor wulff - 30 maj 2012 22:03

fullt upp hela dagen känns det som, har som sagt hunnit tvätta, städat här hemma, lagat mat, bakat och till och med pluggat och fått en hel del arbeten klara vilket känns super skönt!

är dock inte klar än men tyckte det fick räcka för idag, ska ju även skicka ett arbete från skolans dator till min egen så ja kan bli klar med det också ;)


nu tänker jag dock bara koppla av och vänta på min dejt med john blund. är dock rastlös så vi får se vad jag hittar på under tiden.
måste även passa på att säga grattis till min bror som fyller år idag, hoppas dagen varit super!


Av elinor wulff - 30 maj 2012 12:42

Be what you want to be.

Not what others want to see.


idag togs andra vaccinet mot livmoderhalscancer, och fick även sluta efter det. hann göra klart ett arbete som skulle vara inlämnat idag också innan vilket känns super skönt. nu håller jag på och tvättar, hade tänkt fixa och dola lite här hemma när jag ändå är själv och rastlös. förutom att städa mitt rum & resterande av lägenheten m.m så tänkte jag vara en söt dotter och laga mat åt mami och papi tills dom kommer hem, med efterrätt till: rabarberpaj!


var ju även morsdag i helgen, och när jag vaknade stack jag direkt ner och köpte rosor, trisslotter och en chokladask åt henne innan hon hann vakna. ily mami!


 

Av elinor wulff - 29 maj 2012 22:37

Once you have really hurt someone, it will always be in the back of their mind even if they still have a smile on their face.


nu är det bara fem skoldagar kvar och sen går vi på sommarlov. men nästa vecka går vi bara måndag och då ska vi fika, grilla om det är fint väder och bara ha de gött tillsammans, lediga tisdag och onsdag och skolavslutning på torsdagen. känns förjävla gött!

kommer inte ha så jätte långt sommarlov dock, fick jobbet dvs ;) så jag kommer ha två utbildningsdagar och förmodligen gå med en extra dag fast förmiddag för att se hur morgonrutinerna fungerar också. så tredje juli börjar jag jobba och jobbar fram till sjuttonde augusti. har även lagt mig tillgängligt under midsommar helgen.


varför jag inte uppdaterar också är delvis eftersom det suger att blogga från telefonen eftersom det inte finns någon app till den här bloggen som det finns till andra även om det har stått i flera veckor, kanske månader att det "appen kommer finnas på apstore inom 1-2 veckor" jo tjena.. men så fort de kommer igång om jag inte byter blogg innan dess så kommer jag förmodligen uppdatera en hel del jämfört med nu. =)

nu har jag dock ingen tid heller eftersom jag faktiskt borde sova så jag orkar upp imorgon. men måste påpeka som alla andra att jag är jävligt stolt över loreen som kammade hem hela segern i eurovision! föll dock för tysklands bidrag, inte bara låten utan även killen ;)

"i'm just standing still"


 

Av elinor wulff - 22 maj 2012 19:34

vädret är för jävla gött och jag kan inte annat än njuta.

idag var det andra skoldagen då vi som sagt varit borta på praktik fem veckor.när vi slutat fick jag med mig linda hem och det blev muffinsbak (känns inte direkt ovanligt när det gäller mig?) och efter det gick vi ut och solade några timmar. passar på medan jag kan!


imorgon ska jag iväg och provjobba på saxlyckan, så jag kommer få stressa som tusan efter skolan och bussresan dit kommer vara min enda lediga tid imorgon. börjar åtta i skolan och klockan ett börjar jag på saxlyckan till nio.och även på torsdag, då äre skola från halv tio och klockan tre börjar jag på saxlyckan till nio. ska dock försöka få ledigt i helgen då de känns som de blir allt för mycket med praktik på lördagen från sju till fyra också. lite ledighet måste jag väl allt få eller?


sommarn är på g och jag njuter av varje sekund, är till och med glad att vara tillbaka till skolan just pga att man får sig lite tid, vilket jag inte haft på praktiken! så passa på och njut sålänge de varar ;) med sveriges väder kan vi aldrig gå säkra.. haha puss på er

   

Av elinor wulff - 14 maj 2012 21:46

nu är kryssningen äntligen bokad och betald! så om ca fem veckor kliver jag på ännu en båt. en person från förra är utbytt dock, så nu har vi med oss veronica istället, och ja måste även påpeka att min lilla dam blir hela 18 år idag,

stoooort grattis babe!


dagen har jag som vanligt spenderat på praktiken, fanns bara en liten ändring i dagens schema, var nämligen nere på blodcentralen och fyllde i ett formulär med frågor, svarade på frågor och läste igenom lite smått ang blodgivning. tog även blodprov för att dom ska kunna kolla så jag har tillräckligt bra blodvärde osv för att få ge blod, ja jag som är så rädd för nålar ska bli blodgivare om de går som de ska. gick dock hur bra som helst idag när hon fyllde fem rör så de ska nog gå bra! ;) förutom det så flöt dagen på som vanligt.

när jag kom hem la jag mig och vilade en stund, hade sån huvudvärk och var så förbaskat trött så lite vila skadar aldrig ;). kände att jag var värd det efter jag var så hurtig och tog mig en promenad igårkväll, vilket jag ska fortsätta med faktiskt, är hur skönt som helst!


nu ska jag dock fixa ordning mig för kvällen, trots sovmorgon då jag börjar två imorgon så vill jag försöka varva ner och lägga mig och förhoppningsvis få sova ut inatt! Så, Godnatt & Sovgott!

 

Av elinor wulff - 12 maj 2012 20:12

okej nu börjar jag bli ännu mer taggad inför sommarkryssningen, det enda som behövs göras nu är att skicka in våra namn samt att betala, dock kommer det ske först imorgon eftersom jag väntar på pengar från två stycken fortfarande, men det är ju som sagt senast måndag det ska vara betalt och klart så vi hinner ;) nu är vi även full hytt då vi bara var tre innan men sanna hoppade in och delar vår hytt!


dagens då? har faktiskt inte gjort nånting alls, vägrar bli sjuk igen och försöker därför ligga hemma och vila ut och få nya krafter! nu ska jag dock slå mig ner i soffan framför hockeyn med papi. kom igen nu sverige!

Av elinor wulff - 11 maj 2012 23:08

fredag och därmed äntligen helg! som jag längtat..

gick upp en aning tidigare imorse för att hinna duscha innan jag tog bussen mot lasarettet för praktik, dock började min dag med att gå med lab för att lära mig sticka. första sticket blev lite fel tyvärr men vad förväntar dom sig av någon som provar första gången? men resterande gick hur bra som helst!

fick även en rundvandring inne på lab och på något sätt bokade jag även möte med dom, så på måndag ska jag nämligen dit och svara på lite frågor och ta prover då jag gått med på att bli blodgivare. frågan är ju då.. hur fasen kommer det gå? jag som är så anti & rädd för nålar osv när det gäller mig själv. nåja kanske kan lära mig hantera det lite bättre sen och det är ju trots allt bara 2-3 gånger per år man ger.


när jag slutat ringer pappa och berättar att en från saxlyckan ringt och ville ha tag på mig ang sommarjobb, så när jag kom hem ringde jag direkt upp så nu är jag inbokad att gå på intervju klockan tio på onsdag, helt okej enligt mig! dock kommer jag missa lite från praktiken även nästa vecka tack vare både det här och mötet med blodcentralen.

strax efter det fick vi besök av jimpa ia och lova, dock var jag för seg för att orka busa med henne idag men hon var nöjd ändå!


slutet av den här dagen då? jo nu har jag suttit och kollat på hockey med pappa, sverige-ryssland vilket sverige förlorade stort med 7-3! kasst spel!! så nu ska jag ägna mig åt annat innan ja kryper ner och sover. dagen har enligt mig varit helbra och hoppas resten av helgen fortsätter på samma sätt. Puss & Trevlig helg!


 

Ovido - Quiz & Flashcards